Zalando kontynuuje rentowny wzrost

Opublikowano 10. Maj 2017
  • Silny wzrost przychodów (23,1%): 980,2 milionów euro w pierwszym kwartale 2017
  • Skorygowana wartość EBIT (zysk przed potrąceniem odsetek i podatków) na poziomie z poprzedniego roku: 20,3 milionów euro
  • Zalando potwierdza prognozy dla całego roku

BERLIN, 9 MAJA 2017 R. // Firma Zalando w pierwszym kwartale 2017 roku ponownie odnotowała większy wzrost niż europejski rynek mody online i zwiększyła obroty o 23,1%, do 980,2 milionów euro (1. kwartał 2016 r.: 796,1 milionów euro). Skorygowana wartość EBIT, wynosząca 20,3 milionów euro, utrzymała się na poziomie z ubiegłego roku i odpowiada marży równej 2,1% (1. kwartał 2016 r.: 20,2 milionów euro, 2,5% marży). Zalando potwierdza prognozy dla całego roku, dotyczące zwiększenia obrotów o 20–25% i uzyskania skorygowanej marży EBIT na poziomie 5,0–6,0%.

Naszym najważniejszym priorytetem jest rentowny wzrost — udało nam się to osiągnąć po raz kolejny w pierwszym kwartale – mówi Rubin Ritter, członek Zarządu Zalando. Jesteśmy zdeterminowani, by zdobywać coraz więcej udziałów w rynku i posiadać większą liczbę klientów na terenie całej Europy. Dlatego konsekwentnie zwiększamy zadowolenie naszych klientów, inwestujemy w technologię i infrastrukturę logistyczną oraz ulepszamy ofertę skierowaną do partnerów marki.

Pod koniec pierwszego kwartału 2017 r. Zalando miało ponad 20 milionów aktywnych klientów. Składane przez nich zamówienia były częstsze dzięki większej lojalności oraz zwiększającemu się wykorzystaniu urządzeń mobilnych. Rozwój ten przyczynił się do stałego oraz silnego wzrostu w obszarze państw niemieckojęzycznych oraz w pozostałych europejskich krajach. W obszarze niemieckojęzycznym obroty wzrosły o 17,0% do 475,0 milionów euro (1. kwartał 2016 r.: 405,8 milionów euro), w pozostałych krajach europejskich o 28,0% do 428,3 milionów euro (1. kwartał 2016 r.: 334,5 milionów euro). W obu obszarach firma Zalando utrzymała tempo wzrostu mimo wyższej bazy wyjściowej. Skuteczne działania marketingowe, takie jak kampania „Man Box” z amerykańskim aktorem Jamesem Franco oraz rozszerzenie asortymentu o modne marki jak Oysho, miały pozytywny wpływ na rozwój.

Zalando dalej inwestuje w rozwój infrastruktury, zadowolenie klientów oraz oferty skierowane do partnerów marki. Dotyczy to rozbudowy sieci logistycznej oraz inwestycji w usługę dostawy tego samego dnia i odbioru zwracanych zamówień. Wynikający z tego wzrost kosztów realizacji i łatwy zwrot marży brutto jest rekompensowany przez skuteczne działania marketingowe wspierane przez dużą rozpoznawalność marki oraz lojalność stałych klientów.

Nakłady inwestycyjne bez transakcji M&A w pierwszym kwartale 2017 r. wynosiły 78 milionów euro. W pierwszej kolejności inwestycje te były przeznaczone na infrastrukturę i wewnętrznie opracowywane oprogramowanie. W 2017 roku Zalando nadal oczekuje nakładów inwestycyjnych w wysokości 200 milionów euro bez uwzględniania transakcji M&A.

Komunikat kwartalny Zalando jest dostępny online. Prezentacja dla analityków i inwestorów jest dostępna na stronie Zalando, w zakładce Investor Relations. 10 sierpnia 2017 r. firma przedstawi dane finansowe dotyczące drugiego kwartału bieżącego roku. Wcześniej przedstawione zostanie uaktualnieniem informacji o działalności handlowej. Data opublikowania zostanie ogłoszona z wyprzedzeniem.

Zalando Group – Key figures (in EUR million)
Financials Q1 2017 1/2

Financials Q1 2017 2/2

 

O Zalando

Zalando (https://corporate.zalando.com) jest wiodącą platformą modową w Europie. Firma z siedzibą w Berlinie oferuje swoim klientom szeroki wybór odzieży, obuwia i akcesoriów dla kobiet, mężczyzn i dzieci z darmową dostawą i zwrotem. W asortymencie znajdują się zarówno marki znane na całym świecie, jak i produkty lokalnych projektantów, a także marki własne. Zalando dostosowuje swoją ofertę indywidualnie do specyfiki każdego z 15 obsługiwanych krajów europejskich: Austrii, Belgii, Danii, Finlandii, Francji, Hiszpanii, Holandii, Luksemburga, Niemiec , Norwegii, Polski, Szwajcarii, Szwecji, Wielkiej Brytanii i Włoch. Sieć logistyczna obejmująca trzy centra logistyczne w Niemczech i magazyn w Północnych Włoszech pozwala na efektywną obsługę naszych klientów w całej Europie. Jesteśmy przekonani, że dzięki umiejętnemu połączeniu trzech komponentów, jakimi są moda, technologia i logistyka, jesteśmy w stanie zaoferować zarówno klientom, jak i partnerom produkt  najwyższej jakości.

Nasze adresy internetowe każdego miesiąca generują około 200 milionów odsłon, a w pierwszym kwartale 2017 roku ponad 68% pochodziło z urządzeń mobilnych, co daje prawie 20.4 miliona aktywnych klientów na koniec kwartału.  

 

OSOBA KONTAKTOWA

Katarzyna Heller / Corporate Communications
katarzyna.heller@zalando.pl

 

+49 176 12759514